TIJDELIJK GRATIS BEZORGING!

Klantenservice

Welkom bij onze support afdeling

Veelgestelde vragen

  1. Waarom kan ik alleen in veelvouden van drie bestellen?
    Bij DirckIII staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Wij willen daarom alleen volle dozen versturen zodat er niet onnodig met ‘lucht’ wordt gereden. Wij hebben dozen van 6, 9 en 12 stuks. Bij bestellen van minimaal 6 flessen en daarboven in veelvouden van 3 versturen we altijd een volle doos.
    Lees meer
  2. Waarom mag ik niet onbeperkt actie artikelen bestellen?
    DirckIII heeft het laagste prijspeil van Nederland. Wij rekenen al het inkoopvoordeel direct door in de prijzen voor onze klanten. Daarnaast geven wij bij actie artikelen nog eens extra korting bovenop deze al laagste prijzen. Wij houden bij het bezorgen van actie artikelen ook rekening met de verzendkosten die wij maken. Het verzenden van artikelen kost aanzienlijk meer dan de vergoeding die we aan onze klanten vragen voor het verzenden. Om de lage actieprijzen ook online te kunnen blijven garanderen hanteren wij daarom een maximaal aantal wat je online kan bestellen van een bepaald actie artikel. Deze verzendkosten worden niet gemaakt bij aankopen van actie artikelen in de winkel. Daarom kan je in de winkel vaak wat meer van een actie artikel kopen dan online.
    Lees meer
  3. Waarom zou ik mijn dranken bestellen bij DirckIII?

    Bestellen bij DirckIII heeft de volgende voordelen:

    • Alle dranken goedkoper!
    • Altijd de beste aanbiedingen!
    • Laagste bezorgkosten van Nederland, slechts 5 euro als bijdrage in de bezorgkosten!
    • Meer bestellen = minder bezorgkosten; 6 t/m 11 flessen = 5 euro. 12 flessen = GRATIS BEZORGING!
    • Voor 16:00 besteld morgen in huis*
    • Sterke eigen merken!
    • Speciale webshop acties!
    • Meer dan 300 afhaalpunten in Amsterdam!
    Lees meer
  4. Bezorgdagen en tijden

    *Het streven van DirckIII wat bestellen en bezorgen betreft is simpel: vandaag besteld voor 16:00 = morgen in huis

    Let op, deze regel geldt alleen op werkdagen van Maandag tot en met Vrijdag. Bestel je op zaterdag voor 16:00 dan wordt je bestelling maandag aangeboden en bestel je op zondag dan wordt je bestelling dinsdag aangeboden. Ook op feestdagen hanteert PostNL andere bezorgd dagen en tijden.


    Om dit duidelijk en overzichtelijk te maken voor je, hebben wij hieronder een tabel staan met voor elke besteldag de daadwerkelijke bezorgdag. Via de track&trace code die je van ons ontvangt, kun je het pakketje volgen. Dit kan via de website van PostNL.

    Let op: dit kan pas vanaf de bezorgdag.

    Maandag besteld voor 16:00 uur is levering op dinsdag
    Dinsdag besteld voor 16:00 uur is levering op woensdag
    Woensdag besteld voor 16:00 uur is levering op donderdag
    Donderdag besteld voor 16:00 uur is levering op vrijdag
    Vrijdag besteld voor 16:00 uur is levering op zaterdag
    Zaterdag besteld voor 16:00 uur is levering op maandag.
    Zondag besteld is levering op dinsdag.

    Lees meer
  5. Wanneer betaal ik bezorgkosten?

    DirckIII heeft de laagste bezorgkosten van Nederland! Wij vragen slechts een kleine bijdrage voor de bezorgkosten! En meer bestellen = minder bezorgkosten:

    • 6 T/M 11 flessen = 5 euro
    • 12 flessen = GRATIS BEZORGING!
    Lees meer

Laatst gestelde vragen

  1. Actievoorwaarden win actie kadokaart bij inschrijving nieuwsbrief

    Hieronder vind je de actievoorwaarden aan die gelden voor de winactie kadokaart bij inschrijving nieuwsbrief 2019. Lees ze daarom goed door.
     

    1. Deelname aan deze actie is gratis. De deelname vindt plaats op het moment dat iemand zich inschrijft voor de nieuwsbrief op dirckiii.nl. Vanaf dat moment maakt u kans om te winnen.
    2. Deelnemers kunnen per inschrijving maximaal één keer deelnemen aan de winactie.
    3. De actie heeft een onbepaalde looptijd en kan op elk moment gestopt worden.
    4. De kadokaart wordt verloot op nog nader te bepalen data.
    5. Over uitslagen wordt niet gecorrespondeerd.
    6. Prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld of andere goederen.
    7. Prijzen mogen niet aan anderen worden verkocht of weggegeven.
    8. Medewerkers van DirckIII zijn uitgesloten van deelname.
    9. In de gevallen waarin deze voorwaarden niet zijn voorzien, zal een besluit worden genomen door DirckIII.
    10. DirckIII mag te allen tijde deelnemers uitsluiten van deelname. 
    11. Deze win-actie mag door DirckIII worden gebruikt voor commerciële doeleinden.
    12. Door deelname aan deze winactie geeft u toestemming tot de verwerking van persoonsgegevens conform de AVG. Uitsluitend de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van deze prijsvraag zullen worden verwerkt. Het betreft in dit geval uw e-mailadres. Deze persoonsgegevens worden gebruikt om een winnaar te kiezen en te benaderen
    13. Deze prijsvraag/winactie wordt geheel onder voorwaarden van het privacy beleid van Aanbieder uitgevoerd.
    14. Voor vragen en/of klachten kan contact opgenomen worden met DirckIII via het contactformulier.
    Lees meer
  2. Algemene voorwaarden Kadokaart

    Algemene voorwaarden DirckIII kadokaart

     

    Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op de aanschaf en het gebruik van de DirckIII kadokaart uitgegeven door Dirck III B.V., hierna te noemen DirckIII.

     

    1. Algemeen

    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de relatie tussen DirckIII en:

    • de koper van een DirckIII kadokaart;
    • de ontvanger van een DirckIII kadokaart;
    • de gebruiker van een DirckIII kadokaart.

     

    Door een DirckIII kadokaart te kopen en/of te gebruiken, aanvaart de koper, de ontvanger en/of de

    gebruiker de op dat moment geldende voorwaarden. Deze voorwaarden kunnen te allen tijde door

    DirckIII worden gewijzigd. De meest recente versie van de algemene voorwaarden vindt u op

    www.dirckiii.nl/kadokaart. Gewijzigde voorwaarden zijn direct van toepassing.

     

    2. Overige voorwaarden

    • De DirckIII kadokaart is verkrijgbaar bij elke DirckIII slijterij.
    • De DirckIII kadokaart is geldig bij elke kassa in elke DirckIII.
    • Met een DirckIII kadokaart kunt u geen andere DirckIII kadokaarten kopen.
    • De DirckIII kadokaart kan niet online worden besteed.
    • Voor het opladen van de DirckIII kadokaart geldt een minimum van 5 euro tot een maximum van 150 euro
    • De DirckIII kadokaart heeft een geldigheidsduur van 2 jaar en is tot 2 jaar na aankoop geldig.
    • Het saldo van de DirckIII kadokaart kan in één of meerdere keren worden besteed.
    • Indien het saldo ontoereikend is, kunt u het resterende bedrag op een andere wijze bijbetalen.
    • De DirckIII kadokaart is niet inwisselbaar tegen geld.
    • De DirckIII kadokaart kan niet geruild of geretourneerd worden.
    • U kunt bij elke DirckIII kassa uw saldo van de DirckIII kadokaart opvragen. Na besteding van een gedeelte of hele saldo ontvangt u aan de kassa een kassabon met het nieuwe saldo en de geldigheidsduur.
    • Het online opvragen van het saldo kunt u doen via www.dirckiii.nl/kadokaart. Hiervoor heeft u de extra veiligheidscode nodig die onder de grijze kraslaag staat aan de achterkant van de DirckIII kadokaart.
    • Een kadokaart mag alleen worden verzilverd, wanneer de originele DirckIII kadokaart fysiek overhandigd wordt om mee te betalen. Een foto van een kadokaart in een telefoon of in een app is niet toegestaan.
    • Bij het vermoeden van misbruik van de DirckIII kadokaart heeft DirckIII het recht om de kadokaart (tijdelijk) te blokkeren.
    • Verlies, diefstal of misbruik is voor risico van de kaarthouder. DirckIII vergoedt nimmer het saldo van een gestolen, beschadigde of verloren DirckIII kadokaart.
    • Het is niet mogelijk om het saldo van een DirckIII kadokaart te laten blokkeren of over te zetten naar een andere DirckIII kadokaart.
    • De koper, ontvanger en/of gebruiker zal zich onthouden van negatieve handelingen of gedragingen met betrekking tot de DirckIII kadokaart die schade kunnen toebrengen aan de reputatie en/of naam van DirckIII.
    • De DirckIII kadokaart mag niet zonder toestemming van DirckIII gebruikt worden als gratis artikel op het internet, bestelsites, etc.
    • Het namaken van de kadokaart is verboden. Elke verandering maakt de kadokaart ongeldig.
    • De DirckIII kadokaart is uitsluitend bestemd voor particulier gebruik. De kadokaart mag zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Dirck III B.V. niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden.
    • DirckIII behoudt zich het recht voor om een betaling met de DirckIII kadokaart te weigeren indien betaling niet mogelijk is door een technische storing.

     

    Lees meer
  3. Niet lekker, geld terug garantie!

    NIET LEKKER, GELD TERUG!

    DirckIII heeft een enorm assortiment heerlijke wereldwijnen voor gegarandeerd de beste prijs-kwaliteitsverhouding en daarnaast zijn er iedere week ook nog eens een groot aantal van deze wijnen extra scherp voor je afgeprijsd. Veel van onze trouwe klanten hechten erg aan hun bekende lievelingswijntje en druivensoort en durven daarom niet zomaar een andere wijn uit te proberen. Helemaal niets mis mee, maar zo kan je wel het extra voordeel op onze andere wijnaanbiedingen mislopen en de wijnwereld van DirckIII heeft nog zoveel meer spannends te bieden!

    Om je over de drempel te halen om eens een andere wijn te ontdekken, hebben wij daarom boven op de beste prijs-kwaliteitsverhouding, die geldt voor al onze wijnen, ook nog onze niet lekker, geld terug garantie! Deze niet lekker, geld terug garantie op wijn heeft DirckIII al meer dan tien jaar. Je loopt dus bij DirckIII geen enkel risico om eens een andere wijn te proberen, want als je de wijn heeft geprobeerd en het is, ondanks het deskundige advies van onze medewerkers toch niet jouw smaak, dan mag je de wijn altijd terugbrengen. Zelfs als de fles half leeg is! Je krijgt direct je geld terug, maar je kunt de fles natuurlijk ook omruilen voor een andere wijn. Ontdek samen met DirckIII de heerlijkste wereldwijnen, proost!

     

    Lees meer
  4. Voordat ik kan bestellen worden een aantal persoonlijke gegevens van mij gevraagd. Waarom is dat?
    Wij hebben deze gegevens nodig voor een optimaal functioneren van de webshop, website en verzending van je bestelling. Klantgegevens worden dus nooit aan derden verkocht of verhuurd. Meer informatie hierover vind je in het privacystatement. Je kunt jouw persoonlijke gegevens wijzigen bij ‘Accountoverzicht’.
    Lees meer
  5. Mijn account is geblokkeerd, hoe kan dat?
    Om misbruik van jouw account te voorkomen, is er een maximum aantal foute invoeren van het wachtwoord geoorloofd. Indien dit maximum is overschreven, wordt het account tijdelijk geblokkeerd. Mocht het account per abuis geblokkeerd zijn, kun je hierover contact opnemen met onze klantenservice.
    Lees meer
  6. Moet ik producten die wekelijks op mijn boodschappenlijst staan steeds opnieuw opzoeken?
    Dat hoeft niet. Je kunt jouw favoriete dranken opslaan door ze op jouw verlanglijst te plaatsen. Bij een volgende bestelling, vind je deze producten weer in je account omgeving. Daar vind je ook jouw historische bestellingen die je met één klik weer opnieuw in jouw winkelwagen kunt plaatsen.
    Lees meer
  7. Wanneer is er een sprake van een overeenkomst?
    Er is sprake van een overeenkomst op het moment van bezorgen/ afhalen.
    Lees meer
  8. Wanneer kan ik de aanbiedingen van volgende week bekijken?
    De aanbiedingen voor komende week staan elke zaterdagavond rond 00:00 uur online.
    Lees meer

Privacyverklaring van DirckIII,

mei 2018, versie 2.5

Dit is de privacyverklaring van DirckIII Slijterijen B.V. hierna te noemen DirckIII. Deze privacyverklaring verschaft informatie over de manier waarop wij persoonsgegevens verwerken van onze klanten en gebruikers, zowel in de filialen als op onze websites, apps en social media, hierna te noemen digitale kanalen. Het zorgvuldig en veilig verwerken van persoonsgegevens is voor ons van belang. DirckIII handelt in alle gevallen overeenkomstig de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Hierna is te lezen op welke manier DirckIII persoonsgegevens verwerkt, voor welke doeleinden dit gebeurt en wat hiervoor de grondslag is. Verder wordt uitgelegd of, en zo ja aan wie, persoonsgegevens worden verstrekt. Ook wordt uitgelegd hoe deze persoonsgegevens worden beveiligd en daarnaast wat de beoogde bewaartermijnen zijn. Tot slot wordt aangegeven hoe je jouw rechten kunt uitoefenen, zoals het recht van inzage.

Omdat wij onze dienstverlening en digitale kanalen steeds willen verbeteren, kan deze privacyverklaring ook veranderen. De meest recente versie zal altijd zichtbaar zijn op onze digitale kanalen. Wij raden je aan om onze privacyverklaring regelmatig te controleren zodat je altijd op hoogte bent van de meest recente versie.

DirckIII is verantwoordelijk voor de verwerking van jouw persoonsgegevens. In de zin van de wet, de AVG, is Dirk verwerkingsverantwoordelijke. Deze privacyverklaring is dan ook van toepassing op alle diensten die DirckIII verricht waarbij persoonsgegevens worden verwerkt. DirckIII is gevestigd aan de Flemingweg 1, 2408 AV, Alphen aan den Rijn.

Via onze websites kun je doorklikken naar websites van derden, bijvoorbeeld onze leveranciers. Dit betekent echter niet dat DirckIII verantwoordelijk is voor de verwerking van jouw persoonsgegevens via deze websites en dus is deze privacyverklaring om die reden niet van toepassing op het gebruik van deze andere websites. Voor meer informatie over hoe deze partijen jouw persoonsgegevens verwerken, verwijzen wij je naar de privacyverklaring op hun website.

1. Inleiding

1.1 Persoonsgegevens

Zoals hierboven beschreven bevat deze privacyverklaring informatie over hoe wij jouw persoonsgegevens verwerken. Maar wat is nu eigenlijk een persoonsgegeven? Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot een persoon. Op basis van die gegevens is het mogelijk om jou te identificeren. Voorbeelden hiervan zijn naam, adres, telefoonnummer en klantnummer. DirckIII verwerkt lang niet altijd jouw persoonsgegevens, maar voor sommige diensten, zoals voor het bestellen van boodschappen, bezoek aan de website of het gebruik van de app is dit wel nodig. In de hierna volgende paragrafen wordt uitgelegd waarom bepaalde gegevens worden verzameld voor deze diensten.

1.2 Is het noodzakelijk dat wij jouw persoonsgegevens verwerken?

Nee, het is niet altijd noodzakelijk dat wij jouw persoonsgegevens verwerken. Daarom vragen wij in die gevallen jouw toestemming hiervoor. In andere gevallen is het wel noodzakelijk om jouw persoonsgegevens te verwerken, bijvoorbeeld bij het afhandelen van een klacht of het kunnen bezorgen van de boodschappen op jouw adres.

2. Welke persoonsgegevens gebruiken wij voor onze diensten en producten?

Wij verwerken persoonsgegevens als je onze website bezoekt, onze app gebruikt, je abonneert op onze nieuwsbrief, gebruik maakt van onze mobiele telefoniedienst of in sommige gevallen wanneer je onze filialen of bedrijfslocaties bezoekt.

2.1 Bezoek aan onze filialen

Wanneer je winkelt in een van onze filialen is het niet vereist om je te registreren of om een klantkaart te hebben. In de meeste gevallen zelfs zullen er geen persoonsgegevens worden verwerkt bij het bezoek aan onze filialen, maar in de gevallen hierna beschreven, worden er wel persoonsgegevens verwerkt.

2.1.1 Camerabeelden

Al onze filialen zijn uitgerust met beveiligingscamera’s. Wij hebben belang bij het gebruik van deze beveiligingscamera’s, omdat het doel van deze camera’s is het beschermen van onze eigendommen, onze medewerkers maar natuurlijk ook in het belang van jouw eigen veiligheid. Bij betreding van onze filialen word je op de aanwezigheid van deze camera’s geattendeerd.

2.1.1.1 Hoe lang bewaren wij camerabeelden?

De camerabeelden die wij maken, worden niet langer dan 4 weken bewaard, tenzij beelden van belang zijn voor een politieonderzoek. Als dit laatste het geval is, worden de beelden in ieder geval zolang bewaard als dat het politieonderzoek gaande is. Daarna zullen de beelden alsnog verwijderd worden.

2.1.2 Deelnemen aan een actie

DirckIII organiseert regelmatig verschillende soorten acties, zoals prijsvragen, spellen en winacties. Om deel te kunnen nemen aan een van deze acties is het soms nodig om een formulier in te vullen. Bij sommige acties delen wij persoonsgegevens met derde partijen. Hierover wordt meer informatie gegeven in de actievoorwaarden van de betreffende actie, omdat de derde partij varieert per actie.

2.1.2.1 Welke gegevens?

Wanneer je deelneemt aan een actie verwerkt DirckIII de gegevens die jij hebt opgegeven met als doel contact met je op te kunnen nemen nadat je je hebt opgegeven voor de desbetreffende actie en vast te kunnen stellen of je mee kunt doen aan de actie. Het gaat dan om de volgende gegevens: naam, e-mailadres en dat je 18 jaar of ouder bent..

Wanneer je iets wint, zal DirckIII contact met je opnemen en zullen er meer persoonsgegevens worden gevraagd, bijvoorbeeld het adres om een prijs op af te leveren.

De persoonsgegevens verwerken wij op basis van de door jou gegevens toestemming. Bij elke actie zal deze toestemming van jou gevraagd en geregistreerd worden.

2.1.2.2 Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?

Om prijzen uit te kunnen reiken en eventuele vragen te kunnen beantwoorden, bewaren wij inschrijvingen en informatie over je deelname nog na afloop van de actie. Hoe lang de bewaartermijn is, verschilt per actie. Dit wordt vermeld in de actievoorwaarden van de desbetreffende actie.

2.1.3 Afhandelen van klachten of vragen

Als je een vraag of een klacht hebt, hebben wij er belang bij om deze zo goed mogelijk af te handelen. Dit is ook in jouw belang. Om dit mogelijk te maken hebben we een aantal gegevens van je nodig. Het gaat dan in ieder geval om je contactgegevens, omdat we zonder die gegevens jou niet kunnen bereiken. We verzekeren je dat deze gegevens alleen gebruikt worden om jouw vraag of klacht af te handelen.

2.1.3.1 Welke gegevens?

Na een vraag of klacht slaan wij jouw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en/of e-mailadres op. Daarnaast slaan wij ook een omschrijving van je klacht of vraag op.

2.1.3.2 Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?

Deze gegevens worden niet langer bewaard dan 2 jaar, tenzij er een wettelijke verplichting geldt die ons ertoe verplicht deze gegevens langer te moeten bewaren. Ook kan het zo zijn dat de aard van de vraag of de klacht het noodzakelijk maakt om deze langer te bewaren.

2.1.4 Terugroepacties

Wij zullen terugroepacties uitvoeren als er onverhoopt iets mis blijkt te zijn met een van onze producten. Dit zal in de meeste gevallen geschieden door een persbericht te plaatsen op onze website, maar het kan ook zo zijn dat, wanneer wij beschikken over jouw contactgegevens omdat je een account hebt bij ons en wij weten dat je een bepaald product hebt gekocht, wij rechtstreeks contact met je opnemen. Het contact opnemen met jou over deze terugroepacties is zowel in ons belang als dat het van belang is voor jou als klant.

2.2 Bezoek aan onze websites

2.2.1 Website algemeen

Wanneer je de websites van DirckIII bezoekt verwerken wij een aantal gegevens van je, zoals je IP-adres en gegevens over hoe jij gebruikmaakt van onze websites, om onze websites te laten functioneren en ook om deze technisch te kunnen beheren.

2.2.2 Online bestellen via onze website

Op de websites van DirckIII is het mogelijk om online boodschappen te bestellen. Je kunt hiervan gebruikmaken door het aanmaken van een account. Het aanmaken van een account is vrijwillig en gebeurt op basis van jouw toestemming. Er is dan wel een aantal gegevens die wij nodig hebben om dit account aan te kunnen maken. Daarnaast is het noodzakelijk voor ons om een aantal van die gegevens te verwerken wanneer jij online je boodschappen bestelt, omdat wij deze bij je moeten kunnen afleveren.

2.2.2.1 Welke gegevens?

Voor het account verwerken we jouw gebruikersnaam, naam, adres, postcode, woonplaats, e-mailadres en telefoonnummer. Daarnaast ook of je 18 jaar of ouder bent (geboortedatum).

2.2.2.2 Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?

Wij bewaren deze gegevens in ieder geval voor zolang als dat je bij ons een actief account hebt. Geef je aan niet langer dit account te willen hebben dan zullen wij jouw persoonsgegevens, die we in relatie tot dit account verwerken, verwijderen. Het kan zo zijn dat wij bepaalde gegevens wel moeten bewaren, zoals gegevens over jouw boodschappen. Waar mogelijk zullen wij er in ieder geval voor zorgen dat die gegevens dan niet langer te herleiden zijn tot jou.

2.3 Gebruik van onze app

Gebruik maken van onze app is niet verplicht, maar doe je dit wel dan verwerken wij jouw gegevens op basis van de door jou gegeven toestemming hiervoor.

2.3.1 Welke gegevens

Voor het account verwerken we jou gebruikersnaam, naam, adres, postcode, woonplaats, e-mailadres en telefoonnummer. Daarnaast ook of je 18 jaar of ouder bent (geboortedatum).

Voor het bezorgen van boodschappen verwerken we jou naam, adres, postcode en woonplaats.

2.3.2 functionaliteiten in de app

In onze app bieden wij de volgende functionaliteiten aan:

2.4 Nieuwsbrief

Op onze websites is het mogelijk je aan te melden voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van aanbiedingen en acties. Om deze nieuwsbrieven te kunnen versturen verwerken wij jouw naam en e-mailadres. Daarnaast ook of je 18 jaar of ouder bent (geboortedatum).

Mocht je geen nieuwsbrieven meer willen ontvangen, dan kun je je via de link onderaan elke nieuwsbrief uitschrijven.

2.4.1 Hoe lang worden de gegevens bewaard?

In ieder geval voor die periode waarbinnen jij ons toestemming hebt gegeven om jou een nieuwsbrief te mogen sturen. Na het intrekken van je toestemming om jou een nieuwsbrief te mogen sturen zullen wij er zorgdragen dat jouw persoonsgegevens niet langer voor dat doel worden verwerkt.

2.5 Extra acties en informatie

Naast het aanmelden voor de nieuwsbrief vragen we je om een toestemming voor extra acties en informatie. Hiermee ontvang je als klant informatie over kortingsacties, reviewverzoeken, relevantie informatie en persoonlijke aanbevelingen op basis van je eerdere bestellingen, voorkeuren en gegevens uit je profiel. Hiervoor gebruiken wij de gegevens welke je registreert bij het aanmaken van een account.

2.5 Social Media

Als je ervoor kiest om via social media contact met ons op te nemen, verwerken wij de persoonsgegevens die jij op dat moment aan ons verstrekt. Het doel hiervan is om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen. We verzekeren je dat deze gegevens alleen gebruikt worden om jouw vraag of klacht af te handelen.

2.5.1. Hoe lang worden de gegevens bewaard?

Wij slaan in principe geen gegevens op als je contact met ons opneemt via Social Media. Mocht het zo zijn dat we advies nodig hebben van een interne afdeling delen wij enkel de benodigde gegevens met hen zodat zij de vraag juist kunnen beantwoorden.

Als dit nodig is, worden deze gegevens niet langer bewaard dan 2 jaar, tenzij er een wettelijke verplichting geldt die ons ertoe verplicht deze gegevens langer te moeten bewaren. Ook kan het zo zijn dat de aard van de vraag of de klacht het noodzakelijk maakt om deze langer te bewaren.

3. Cookies

Onze websites en de app maken gebruik van cookies. Als je onze website voor het eerst bezoekt vragen we jou of je akkoord gaat met het gebruik van alle cookies. Als je niet akkoord gaat met het gebruik van cookies plaatsen wij enkel de volgende cookies:

- Functionele cookies. Deze zorgen ervoor dat de website beter functioneert.

- Analytische cookies. Wij gebruiken analytische cookies om algemene statistieken vast te leggen zoals bezoekersaantallen. Dit is in geen geval herleidbaar tot een persoon.

Geef je wel toestemming voor het gebruik van cookies, plaatsen wij de volgende cookies:

- Functionele cookies. Deze zorgen ervoor dat de website beter functioneert.

- Analytische cookies. Wij gebruiken analytische cookies om algemene statistieken vast te leggen zoals bezoekersaantallen. Dit is in geen geval herleidbaar tot een persoon.

- Tracking cookies

4. Delen we gegevens met derde partijen?

DirckIII maakt gebruik van de diensten van derde partijen (zoals e-mail en postdiensten). DirckIII blijft verantwoordelijk voor de verwerking en blijft het aanspreekpunt voor jouw vragen over jouw persoonsgegevens.

Wanneer we gebruikmaken van derde partijen zorgen we ervoor dat de gegevensuitwisseling met derden binnen de wettelijke kaders valt. Dit houdt onder andere in dat we afspraken maken met de derde partijen om te zorgen dat zij passende organisatorische en technische maatregelen nemen om klanten te kunnen verzekeren dat de privacy gewaarborgd is.

Soms zijn we verplicht om op grond van wettelijke verplichtingen persoonsgegevens te verstrekken aan opsporingsinstanties. Dit doen wij alleen wanneer dit nodig is voor politieonderzoek of wanneer wij hier specifiek om verzocht worden. Het zou ook kunnen dat wij genoodzaakt zijn jouw persoonsgegevens te verstrekken aan fiscale autoriteiten of een toezichthouder, zoals de Autoriteit Persoonsgegevens.

Ook is het mogelijk om contact met ons op te nemen via Facebook. Dit betekent dat deze partij jouw en onze persoonsgegevens verwerken. Deze diensten zijn gevestigd buiten Europese Economische Ruimte (EER).

4.1 Met wie delen we gegevens?

Wij delen gegevens met o.a.:

- Belastingdienst

5. Worden er persoonsgegevens verwerkt buiten de EER?

Ons uitgangspunt is om, buiten de met onder 4 genoemde partijen, jouw persoonsgegevens niet buiten EER te verwerken. Onze systemen en applicaties waarin jouw persoonsgegevens worden gewerkt zijn gevestigd binnen de EER.

6. Hoe beveiligen wij je gegevens?

Omdat de beveiliging van persoonsgegevens erg belangrijk is heeft DircIII een strikt beleid als het hier om gaat. Zoals onder paragraaf 5 van deze verklaring duidelijk is gemaakt, verwerken we buiten Facebook alleen persoonsgegevens binnen de EER. Bovendien hanteren we verschillende technische en organisatorische maatregelen om ervoor te zorgen dat de persoonsgegevens niet misbruikt kunnen worden of op een andere manier in handen van de verkeerde persoon terechtkomen. Een voorbeeld van deze maatregelen is het trainen van onze medewerkers op het gebied van privacy-bewustzijn. Wij zorgen ervoor dat, indien we jouw persoonsgegevens aan andere organisaties zoals de verwerkers doorsturen, deze organisaties dezelfde maatstaven aanhouden. Onze systemen en applicatie zijn beveiligd volgens de laatste beveiligingsstandaarden.

7. Rechten uitoefenen

Wij vinden het belangrijk dat je de rechten die je hebt op basis van de AVG kunt uitoefenen. Daarom kun je gemakkelijk een email sturen naar privacy@dirckiii.nl

Je hebt het recht op inzage van en rectificatie of wissing van jouw persoonsgegevens en het recht op beperking van de verwerking van jouw persoonsgegevens door DirckIII. Daarnaast heb je ook het recht op gegevensoverdraagbaarheid.

Verder kun je uiteraard altijd de gegevens in jouw account of de app inzien en wijzigen. Hiervoor hoef je echter geen verzoek in te dienen bij de klantenservice, tenzij je natuurlijk een vraag hebt over je account of de app dan kun je altijd contact met ons opnemen.

8. Klacht indienen bij de bevoegde autoriteit: Autoriteit Persoonsgegevens

DirckIII vindt het belangrijk dat jij tevreden bent over de manier waarop wij omgaan met jou privacy. Ook al doen wij er alles aan om dit bereiken en zo te houden, en klachten en opmerking graag persoonlijk met je bespreken, kan het natuurlijk zo zijn dat je niet tevreden bent. Mochten wij hier samen niet uit kunnen komen, is het mogelijk om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit kan via: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons